Anne ja Antti Varjola saivat Vuoden Sikateko -palkinnon

04.10.2023 Suomen Sikayrittäjät ry.

Palkinnonsaajat julkistettiin Sikaseminaarissa Ikaalisissa

Suomen Sikayrittäjät ry antoi huomionosoituksena vuoden 2023 Sikateko-palkinnon Anne ja Antti Varjolalle. Tunnustus julkaistiin Sikaseminaarissa Ikaalisissa 29.9.2023.

Lapinjärveläiset Anne ja Antti Varjola ovat kehittäneet Yli-Simolan perhetilaa määrätietoisesti. Tilan kehittämisessä on otettu ennakoivasti huomioon lainsäädännön, toimintaympäristön ja kuluttajaodotusten muutokset. Uuden, vuosi sitten valmistuneen, porsastuotantosikalan suunnittelussa ja toteutuksessa tärkeimpinä tavoitteina olivat sikojen hyvinvointi, tilan tautisuojaus ja eläintenhoitajien viihtyvyys. Lähellä pääkaupunkiseutua sijaitsevalla sikatilalla on mahdollisuus sovittaessa tutustua eri tuotantovaiheisiin sikalan showroomeista.

Anne ja Antti Varjola ovat edustaneet sika-alaa useissa eri medioissa ja kertoneet avoimesti omasta työstään sikojen hyvinvoinnin edistämiseksi. Yli-Simolan tilalla käytännön sikatuotantoon pääsevät tutustumaan myös eläinlääketieteen opiskelijat. Anne ja Antti Varjola ovat omalla työllään edistäneet kotimaisen sikatuotannon positiivista julkisuuskuvaa.

Palkintona Anne ja Antti Varjolalle annettiin Taidetakomo Metalli-Mekan valmistama sika-aiheinen tuuliviiri.