Metsästysseuroille maksettavaa toiminta-avustusta korotetaan 1.11.2023 alkaen

27.10.2023 Suomen Sikayrittäjät ry.

Suomen Sikayrittäjät ry maksaa avustusta villisianmetsästäjille afrikkalaisen sikaruton torjumiseksi

Suomalaiset metsästäjät ovat tehneet pitkään tärkeää työtä villisikojen metsästämisessä afrikkalaisen sikaruton vastustamiseksi.Suomen Sikayrittäjät ry maksaa metsästysseuroille toiminta-avustusta Suomessa pyydetyistä villisioista. Sikayrittäjien yhdestä eläimestä maksama avustus on 1.11.2023 alkaen 185 euroa/villisika. Aikaisemmin toiminta-avustus on ollut 137 e/villisika.

Tuki maksetaan Ruokavirastoon lähetetyn ASF-tutkimusnäytteen perusteella Ruokaviraston maksaman näytepalkkion lisäksi. Seuratoiminta-avustuksen saamiseksi villisikanäytteiden näytelähetteessä tulee antaa suostumus tutkimustietojen välittämiseen Suomen Sikayrittäjille ja kirjata lähetteeseen huolellisesti metsästysseuran nimi. Lisäksi metsästysseuran tulee toimittaa Sikayrittäjille metsästysseuran nimi, yhteystiedot ja tilinumero osoitteeseen ari.berg@sikayrittajat.fi. Muistathan ilmoittaa myös muuttuneista tiedoista. Tiedot tulee toimittaa suoraan Sikayrittäjille.